Kárpótoljon téged a MÁV

 

Itt van a MÁV, itt van újra, és megint kitol velem…

Korábbi posztban írtam arról, hogy Münchenbe hálókocsi nélkül vitt a MÁV, és hogy nem olyan egyszerű jelezni feléjük, hogy vissza szeretnénk kapni a pénzünket. Amikor megkaptam az elektronikus értesítést laza 2 hónappal az eset és a bejelentésem után arról, hogy olyan nagylelkűek, hogy egy ismeretlen képlet alapján csökkentett összeget visszautalnak a hálókocsijegyek árából és még adnak fájdalomdíjként utazási kuponokat is, nos, én naiv, azt hittem, végre lezárul a levelezés köztünk.

Mekkorát tévedtem!

Az értesítő szerint az átutalás majd pár nappal később jelenik meg a számlán, de nem kell már rá sokat várni. Ez 3 hete volt, pénz és értesítés azóta sem érkezett, a jelzésemre eddig még nem reagáltak, így nem tudom, elküldték-e az összeget egy rossz számlaszámra vagy egyszerűen csak nem küldtek semmit. Kíváncsian várom majd, mi lesz a válaszuk, és kapunk-e még az idén egy forintot is vissza, vagy csak 3 újabb ígéret érkezik, hogy már mindjárt megkapjuk a pénzt. Azt zárójelben jegyzem meg, hogy az ügyfélszolgálaton tett bejelentésre nem jött jelzés, és az elektronikusan indított eljárást lezáró tájékoztatás sem írt arról, hogy összekapcsolták volna a két esetet, így egy újabb kérdőjel a történetben, hogy arról a panaszról megfeledkeztek vagy mi lett a sorsa. Nálam megvan a papír arról, hogy mit adtam be panaszként.

És most jöjjenek a kuponok. Az egy dolog, hogy úgy néz ki, mintha valamilyen Monopoly játékból előszedett játékpénz lenne az összes, de valamiért 100 és 500 forintos címletekben adták oda a 3900 forintot (azt szintén nem tudom, milyen metódus szerint számolják ki, hogy mennyi „ajándék” kupon jár a pórul járt utasoknak 1-1 út után), nem tudom, van-e olyan jegy, ami 100 forintba kerül, de biztos van benne logika. Most a hosszú hétvégén megyünk belföldön túrázni, gondoltuk, most el tudjuk használni a kuponokat. Rosszul gondoltuk.

A kuponok egyik szépséges sajátossága, hogy nem lehet egyszerűen lehúzni őket, hanem minden egyes kupon egyedi sorszámát be kell pötyögni a gépbe. Ez 3900 forintnál, ami 100 és 500 forintos címletekben van, már egész jelentősen növeli a jegyvásárlás időtartamát, amit az ember mögött a sorban álló további 20 ember nagyon tud díjazni. Pláne, ha 3x próbálkozik a pénztáros, de mindig azt hozza ki a rendszer, hogy a kuponok nem érvényesek, mert már fizettek velük. Hogy a lincshangulatot elkerüljük, feladtuk a próbálkozást. Azt mondjuk nem értem, hogy ez mégis hogyan történhet meg, mert elektronikusan nem beválthatók a kuponok, ha meg egyszer valaki fizet már vele, akkor miért nem semmisítik meg/húzzák át? És hogyan lehet, hogy a MÁV már egyszer felhasznált kuponokat küld kárpótlásképpen azoknak az utasainak, akik egy előző útjuk során már nem azt kapták a pénzükért, amiért kifizettek nem kevés pénzt és nem biztos, hogy a legjobb véleménnyel vannak a cégről? Nekem ezek után a külföldi utazás mellett a belföldi utaktól is kezd elmenni a kedvem, pláne, hogy egy sima gyorskocsis útra 2 embernek 10. 000 forint a jegy. Nem tudom, ezek után miért meglepő, hogy nem akar sok ember vonattal utazni és inkább autóba ül, ha teheti…

 

Ha valakinek rosszat akarnék kívánni, azt mondanám, kárpótoljon téged a MÁV!