Borókagyogyó - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2020/04/04/kazinczyra_karantenoltam_magam/full_commentlist/1#c38410372
Válasz erre: Kazinczyra karanténoltam magam
2020-04-15T14:37:07+02:00
2020-04-15T14:37:07+02:00
Polliklau
http://blog.hu/user/1526504
Szia. Felvehetnénk a kapcsolatot.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz/full_commentlist/1#c37668464
Válasz erre: Inzulinrezisztencia napló 1. rész
2019-09-25T11:14:54+02:00
2019-09-25T11:14:54+02:00
Borókagyogyó
http://blog.hu/user/1466356
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz?full_commentlist=1#c37662046" class="reply_nick_462804" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37662046 );">@pangea</a>: Igen, már fent van a blogon a második rész is, csak azt nem tették ki címlapra. Aztán majd érkezik még további rész is, mert ez egy elég hosszú, és sajnos még nem befejezett út.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz/full_commentlist/1#c37662046
Válasz erre: Inzulinrezisztencia napló 1. rész
2019-09-23T18:43:55+02:00
2019-09-23T18:43:55+02:00
pangea
http://blog.hu/user/462804
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz?full_commentlist=1#c37504086" class="reply_nick_1466356" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37504086 );">@Borókagyogyó</a>: Van folytatás?
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/19/5_1_kerdes_amit_ne_tegyel_fel_ikreknek/full_commentlist/1#c37655526
Válasz erre: 5+1 kérdés, amit ne tegyél fel ikreknek
2019-09-21T21:08:42+02:00
2019-09-21T21:08:42+02:00
Venesz
http://blog.hu/user/208421
A feleségemnek van egy ikerhúga. És előfordult, hogy őt dugtad meg? Igen. És rájöttél utólag? Igen, mert a sógornőm meg szokta köszönni.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/19/a_szoptatas_csodaja/full_commentlist/1#c37655368
Válasz erre: A szoptatás csodája
2019-09-21T20:20:43+02:00
2019-09-21T20:20:43+02:00
kéki béla
http://blog.hu/user/1458300
Uff... a címlapos ajánló alapján már örültem, hogy egy újabb megmondomatutit poszt... úúúúúgy szerettem volna beletrollkodni. <br />
De nincs rá okom :)
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/19/5_1_kerdes_amit_ne_tegyel_fel_ikreknek/full_commentlist/1#c37650824
Válasz erre: 5+1 kérdés, amit ne tegyél fel ikreknek
2019-09-20T14:07:26+02:00
2019-09-20T14:07:26+02:00
sírjatok
http://blog.hu/user/530749
Csodálom hogy az ikres pornókról nem szólt egy kérdés sem, nekem mind az öt kérdésem az lenne. Meg a plusz egy is.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/19/5_1_kerdes_amit_ne_tegyel_fel_ikreknek/full_commentlist/1#c37650746
Válasz erre: 5+1 kérdés, amit ne tegyél fel ikreknek
2019-09-20T13:49:38+02:00
2019-09-20T13:49:38+02:00
Orban VikTROLL
http://blog.hu/user/858322
Tényleg hülye kérdések.<br />
Inkább azt szoktam kérdezni: "És mind a ketten ikrek vagytok, vagy csak az egyikötök ?"<br />
<br />
Vagy másik jó kérdés: "Megtudjátok különböztetni egymást, nem szoktátok magatokat összekeverni a másikkal ?"<br />
<br />
vagy "Ki az eredeti, és ki a másolat ? "
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/19/5_1_kerdes_amit_ne_tegyel_fel_ikreknek/full_commentlist/1#c37650012
Válasz erre: 5+1 kérdés, amit ne tegyél fel ikreknek
2019-09-20T10:12:15+02:00
2019-09-20T10:12:15+02:00
CyberPunK
http://blog.hu/user/230227
"nem szoktuk kipróbálni a másik pasiját"<br />
<br />
A nem szoktuk és a soha nem ugyanaz, szóval néha megesik, igaz? :D<br />
<br />
": Komolyan azt feltételezzük az ikrekről, hogy aljasak és gerinctelenek, akik életüket mások átverésével töltik?"<br />
<br />
Az emberek döntő többsége aljas és gerinctelen, maximum az a kérdés, hogy milyen gyakran. Az ikrek miért lennének mások?
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/08/4_1_dolog_ami_hianyzik_az_ir_elotti_idokbol/full_commentlist/1#c37619626
Válasz erre: 4+1 dolog, ami hiányzik az IR előtti időkből
2019-09-11T20:17:33+02:00
2019-09-11T20:17:33+02:00
Borókagyogyó
http://blog.hu/user/1466356
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/08/4_1_dolog_ami_hianyzik_az_ir_elotti_idokbol?full_commentlist=1#c37618236" class="reply_nick_791267" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37618236 );">@Kertigörény</a>: Néha én is így érzem. :-D :-D<br />
<br />
Köszönöm szépen a tippet, az Aldiban én is vettem ilyen jégkrémet, nekem attól sajnos fájt a hasam.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/08/4_1_dolog_ami_hianyzik_az_ir_elotti_idokbol/full_commentlist/1#c37618238
Válasz erre: 4+1 dolog, ami hiányzik az IR előtti időkből
2019-09-11T12:26:07+02:00
2019-09-11T12:26:07+02:00
Kertigörény
http://blog.hu/user/791267
mármint cukor és laktóz mentes, na. minimális szénhidrát van benne.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/08/4_1_dolog_ami_hianyzik_az_ir_elotti_idokbol/full_commentlist/1#c37618236
Válasz erre: 4+1 dolog, ami hiányzik az IR előtti időkből
2019-09-11T12:25:12+02:00
2019-09-11T12:25:12+02:00
Kertigörény
http://blog.hu/user/791267
Erről a vicc jut eszembe. Na és most már, hogy nem nőzök, nem iszok, nem eszek zsírosat, már sokáig fogok élni?<br />
Azt nem tudom, de hogy nagyon hosszúnak fog tűnni, az biztos. :)<br />
Amúgy Aldiban lehet kapni fain szénhidrátmentes jégkrémet. Dobozos, persze, de egész ehető.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37616600
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-09-10T20:46:53+02:00
2019-09-10T20:46:53+02:00
sanyakonda
http://blog.hu/user/1473848
Kedves Boròkabogyó,<br />
<br />
egy ilyen patinás cég is érintett ebben a történetben.Az első élményem az azóta megszünt Budapest- Zalaszentgrót vasutvonalról származik.Akkor tizenegy hónaposan a Magyar Államvasutak repített ennyi idő alatt( 9 1/2 óra)leélendő életem helyszínére.Mózeskosárban persze.Nem tudom azonban,hogy késett e vagy volt e levegőztetés, de arra emlékszem, hogy sok évvel utàna Zalabér-Batykon felszálltam 1987 összel az Egerszegi gyorsra.Simán ment minden.<br />
Erőt egészséget.<br />
<br />
Bébisanyakonda
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37616552
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-09-10T20:19:24+02:00
2019-09-10T20:19:24+02:00
Borókagyogyó
http://blog.hu/user/1466356
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol?full_commentlist=1#c37596640" class="reply_nick_1473848" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37596640 );">@sanyakonda</a>: Kedves Sanyakonda!<br />
<br />
Hétfőn voltam az Ügyfélszolgálatnál, ahol a "roppant kedves" hölgy egy formanyomtatványt adott oda. Meg kellett adni a személyes adataimat, a menetjegy sorszámát, meg röviden indokolni kellett a visszatérítés okát. Tőlem nem kérdezték, hogy van-e a jegyen aláírás vagy sem. Azonnali választ nem kaptam, majd talán 30 napon belül.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37611784
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-09T11:48:58+02:00
2019-09-09T11:48:58+02:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37611540" class="reply_nick_89082" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37611540 );">@kacsa.</a>: Az autista esetben valóban szomorú a szülők hozzáállása. Ha már az orvos is mondja, sőt, laikusok számára is egyértelműek a tünetek, azt nem szabad elbagatellizálni. Nárcisztikus szülőknek vannak ilyen dolgai, hogy ők csak tökéletesek lehetnek, a gyereknek se lehet semmi baja, mert az önfényezés fontosabb, mint a gyerek egészsége, gyógyulása. Egy autizmus esetében, különösen, ha enyhébb változatról van szó, a gyerek egész hátralévő életére hátrányosan hat, ha nem kapja meg időben a kellő fejlesztést.<br />
Vannak szülők, akik az enyhébb testi betegségeknél ugyanígy járnak el. Kis probléma mondjuk a szívvel vagy a gerinccel, de a szülő nem képes elfogadni a kisebb egészségi problémát és szégyenként éli meg. <br />
A vizes témához: elmondásod alapján ez valóban túlreagálás volt, ráadásul a védőnő nem tudta, hogy ekkora stresszt okozni egy kismamának nagyobb kárt okoz, mint az a probléma, amit felfújt? Ráadásul nem itatták volna a babát nem neki való vízzel. Az ilyen védőnők miatt utálják sokan a rendszert, joggal. Amúgy valóban a gyámügy kinyújtott csápjai, csak sokszor ezt nem érezni. Én a rendszer létezését szükséges rossznak tartom, mert időnként valóban veszélybe kerülnek gyerekek elmebeteg vagy gonosz szülők mellett, tehát mellőzni se lehet. Egyébként én is vegzálásnak élném meg, ha lenne gyerekem, mert ha egy hatósági személyt időnként kötelezően beengedni a lakásodba az. <br />
Egyébként tetszik a nicked, nagyon szeretem a vadkacsákat!
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37611540
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-09T10:29:55+02:00
2019-09-09T10:29:55+02:00
kacsa.
http://blog.hu/user/89082
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37610776" class="reply_nick_558948" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37610776 );">@Almandin</a>: "Szabad megkérdeznem, hogy mi volt a probléma, ami miatt nem hordják fejlesztésre a gyereket?"<br />
Két éves a gyerek, úgyhogy "címkét" még nem kaphat, de csak pár hónapja kezdett el totyogni, minimális a szemkontaktus, nemhogy nem beszél, de nem is nagyon csinál olyat, ami ennek az előszobája, néha dudorászik magában, de ezt is hangzók nélkül, más emberrel nem játszik, magában pedig olyan nagyon furán. A tágabb családban van autista, szerencsére nem súlyos eset (amúgy nagyon bírom a kölköt), de éppen ezért a rokonság jobban ki van élezve ezekre a dolgokra. Persze lehet, hogy a rokonok és a védőnő reagálja túl, de most már az orvos is mondja nekik.<br />
Vezetékes víz: tanyákon, külterületen, falu szélén előfordul, hogy nincs bevezetve a házba. Az egyik ismerősöm szülei egy Bp. melletti jómódú város szélén laknak és a mai napig nincs vezetékes vizük, pedig sem ők, sem a környék nem a HHH kategória. Akiknél a védőnő kötözködött, ők értelmes emberek, maguknak is a "kék kútról" hordták a vizet. A védőnői jelzés után költöztek... egy olyan helyre, ahol szintén nem volt víz, de az ottani védőnő ezt nem kifogásolta. Az már egy másik történet, hogy ez a sürgős költözés anyagilag és érzelmileg is hazavágta őket. Tanyánál nem úgy megy a költözés, mint egy lakásnál.<br />
Védőnőre szerintem is szükség van, csak túl sok múlik azon, hogy ki, milyen védőnőt fog ki. Egy jó védőnő segít, egy rossz pedig akár még hátráltat is. Tisztában vagyok vele, hogy rettenetesen alul vannak fizetve és éppen ezért minden elismerésem annak, aki lelkiismeretesen és szakmailag is jól végzi a munkáját! A mi védőnőnk 30+ éve ilyen. Viszont ha valamelyikük csendőrt játszik, az visszaüthet, mert nem fognak bízni benne és vagy egy újabb vegzálásnak fogják fel a jelenlétét vagy a gyámügy kinyújtott fenyegető csápjának.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37610776
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-08T23:03:16+02:00
2019-09-08T23:03:16+02:00
Almandin
http://blog.hu/user/558948
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37608170" class="reply_nick_89082" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37608170 );">@kacsa.</a>: Szabad megkérdeznem, hogy mi volt a probléma, ami miatt nem hordják fejlesztésre a gyereket?<br />
A vezetékes víz hiánya gondolom azért probléma, mert nitrátos vizet kaphat a csecsemő, ami életveszélyes. Nagyon kevés ingatlan van ma, ahol nincs vezetékes víz. Amúgy sajnálom az ismerősödet.<br />
Ez a védőnői kontroll egy szükséges rossz. Én se örülnék annak, ha egy védőnő bejárkálna a lakásomba és jelentéseket írogatna rólam, de sajnos pár évente egy-egy középosztálybeli vagy gazdag családban halálra éheztetnek egy csecsemőt vagy kisgyereket, ezért a magyar állam védi a gyermekeket, akik még kiszolgáltatottak, a szüleik esetleges hülyeségétől (mert kezeletlen elmebeteg nagyon sok futkos, sok olyan is, akiről ez nem is látszik).
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37608170
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-08T01:42:20+02:00
2019-09-08T01:42:20+02:00
kacsa.
http://blog.hu/user/89082
Maga a védőnői rendszer szerintem nem hülyeség, de nagyon sok múlik a védőnőn. Egyrészt azon, hogy lelkiismeretes-e, mennyire jó a szeme és rugalmas vagy mereven ragaszkodik valamihez. Van, aki fennakad azon, ha nincs a házban vezetékes víz és nem adják haza a gyereket (ismerős járt így), más nem foglalkozik ezzel. Van, aki rendszeresen kijár a csecsemőhöz és alaposan végzi a dolgát (a mi védőnőnk), más csak akkor látja a gyereket, ha beviszik hozzá, a státuszos lapot akkor is a szülővel tölteti ki és minden kérést, "problémázást" hárít (tesóméknál az egyik gyereknél ezért késett hónapokat a fejlesztés, mert hiába mondták a szülők, hogy gond van, végül egy másik védőnő segített). <br />
A védőnő előnye, hogy szakmailag többnyire képzettebb, mint a szülő és több csecsemőt látott már, van viszonyítási alapja. A tapasztalata alapján egyes dolgokat hamarabb észrevesz, mint a szülő. A szülő hülyesége ellen sajnos nem véd, pontosabban elvileg komoly dolognak kell történnie ahhoz, hogy a tanácsoknál jobban beleavatkozhasson. Ez egyfelől jó, mert ki szereti, ha ott liheg és fenyegetőzik valaki a nyakában, amikor gyereket nevel, másfelől vannak azok az esetek, amikor utólag mindenki okos. Azért néha jól jön a védőnéni, mert az egyik közeli rokonomnál akkor vitték el egy éves piszkálás után a gyereket szakemberhez, amikor belengette, hogy ha most sem viszik, akkor jelez a gyámügy felé. Előtte hiába mondta nekik finoman a rokonság, nem hallgattak sem rájuk, sem a védőnőre, orvosra. Most már legalább papír van arról, hogy baj van. Bár most meg fejlesztésre nem hordják mindenféle ürüggyel, mert akkor összeomlana a tökéletes családról alkotott kép a fejükben vagy mittomén. Nem értem őket... két értelmes, amúgy diplomás ember, akik látszólag szeretik a gyereküket, de homokba dugják a fejüket.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37607832
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T22:14:16+02:00
2019-09-07T22:14:16+02:00
Mr. Bear
http://blog.hu/user/764193
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37606236" class="reply_nick_1453874" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37606236 );">@acycloren</a>: az iskolában már rég nincs környezettanulmány és családlátogatás, miről beszélsz?
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37607676
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T21:13:37+02:00
2019-09-07T21:13:37+02:00
Borókagyogyó
http://blog.hu/user/1466356
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37606056" class="reply_nick_1158418" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37606056 );">@Mancilla Pectoralis</a>: Nagyon sajnálom, hogy így alakult a történetetek. És ez az én nagy bajom is, hogy rengeteg esetben. amikor igenis fontos lenne segíteni a szülőt, és legalább azt tudni, hogy milyen szakemberhez irányítson, akkor nem működik a rendszer. Mert pont az ilyen fejlődésbeli eltérések megfigyelésére teljesen alkalmatlan a havi 15 perc beszélgetés.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37607672
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T21:08:13+02:00
2019-09-07T21:08:13+02:00
Borókagyogyó
http://blog.hu/user/1466356
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37606918" class="reply_nick_214003" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37606918 );">@fda</a>: Nem állítottam, hogy minden védőnő rossz, pont erről szól az utolsó pár bekezdés is.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37607664
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T21:05:00+02:00
2019-09-07T21:05:00+02:00
Borókagyogyó
http://blog.hu/user/1466356
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37607248" class="reply_nick_1410536" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37607248 );">@Horváth Kálmán Imre</a>: Az én véleményem nem az, hogy meg kell szüntetni a védőnői szolgálatot, nem ezt írtam. Jelenlegi formájában nem tartom hasznosnak, pedig nagyon is fontos információkat és tanácsokat adhatnának a várandósoknak és a kezdő szülőknek (abszolút egyetértek azzal, hogy az apa és az anya egyenrangú szülők, mindkettőjükre tartozik a gyereknevelés és az ezzel kapcsolatos tanácsok, segítség). Nem gondolom, hogy az agresszív és bántalmazó szülőket hatékonyan szűri és kontrollálja ez a jelenlegi felállás. A védőnőnek nem feladata, hogy az alkalmatlan szülők helyett nevelje a gyereket, és ebbe nem csak a kirívó, erőszakos esetek tartoznak bele. <br />
Nem reklámozom a dévényt, nem vagyok dévényes, semmi érdekem nem fűződik hozzá. Nálunk látványos javulást hozott a kisebbik gyerkőcnél, nem a mozgás megkésettsége volt a baj, hanem a laza izomzata, ami miatt nem helyes módon hajtotta végre a mozgásokat, illetve egy csecsemőkori feszítőreflex maradt meg neki, ami miatt random eldőlt, mint egy zsák krumpli. A nem megfelelő szakemberhez küldés (nem biztos, hogy az önök esetében dévényes lett volna a megfelelő) pedig szintén olyan probléma, amit leírtam fent. A beszédelmaradás és a mozgásfejlődés elég komoly dolgok, nem gondolom, hogy jó dolog elbagatellizálni. Nem lehet mindent az egyéni fejlődési tempóra fogni. Sok esetben majd az iskolai évek alatt derül ki, hogy elmaradt valamilyen fejlesztés.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37607658
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T21:02:17+02:00
2019-09-07T21:02:17+02:00
kocsmagomba
http://blog.hu/user/1424242
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37607248" class="reply_nick_1410536" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37607248 );">@Horváth Kálmán Imre</a>: a védőnő is lehetne férfi, aztán az gyesen lévő apukával elmennének sörözés közben megbeszélni a dolgokat... :D
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37607638
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T20:56:33+02:00
2019-09-07T20:56:33+02:00
Borókagyogyó
http://blog.hu/user/1466356
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37605432" class="reply_nick_1085366" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37605432 );">@Petra033</a>: Aközött, hogy sétálni kell a műtét után, és aközött, hogy novemberi esőben az utcán, két gyerekkel felmálházva kellene elsétálni a rendelőbe, rengeteg különbség van. Egy csomó szabály van arra, hogy egy ekkora hasi műtét után hogyan kelhetsz fel, hogyan emelhetsz. Szóval a kettőt kérlek, ne mossuk össze. A rehabilitációhoz szükséges mozgást végeztem, de ebbe nem tartozott volna bele egy 15 kilós és egy 4 kilós gyerek elcipelése a védőnőhöz.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37607224
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T18:43:58+02:00
2019-09-07T18:43:58+02:00
élhetetlen
http://blog.hu/user/648369
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37606814" class="reply_nick_1453874" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37606814 );">@acycloren</a>: “Orvos se nagyon tud ma már megkülönböztetni kiütéseket, mert alig találkoznak élőben velük, csak tankönyvben látnak fotókat. Pont mint az ápoló és védőnő is. ”De, meg tudják különböztetni. A bőrgyógyászatra mentem be, mert azt hittem rájuk tartozik, majd három hét múlva megnézik, addigra a tünet elmúlik, úgy, hogy senki nem volt a váróban, de lehet, hogy nyolc perc múlva jön egy bejelentett, (vagy már az is elment máshova). Na, akkor a körzeti, ránéz, övsömör, gyógyszer, mert azonnal kell, nem három hét múlva, amikor már az sem látszik, hogy mi volt. A bőrgyógyászaton tudták volna, ez a szakmájuk, csak nem érdekelte őket. Kaptak egy kényelmes rendszert, csak azt kell fogadni, aki bejelentkezett, ha nem jön , akkor beszélgetünk a következőig, akinek sürgős problémája van, az már nem tartozik ránk. <br />
Vicc. Ki tud diagnosztizálni? 49-50 évvel ezelőtt matek dogát írtunk, és mire végeztünk belobbant, kipöttyösödött az arcom. Mondom a tanárnak, aki az ofőm is volt, hogy hazamennék, valami ételallergia. Ne haza menjen, mellettünk volt a kórház, inkább oda. Jó. Ott megkérdezték, hogy van-e, aki behozza a szükséges cuccokat, mobil még nem volt divatban, hazamentem az albérletembe öt percre becsomagolni, és bevonultam a karanténba. Rózsahimlő volt. Fertőző osztály csak egy van, ott valami sótalan ellátás volt. Egy helyi nővérrel kaptuk ki ezt. A nem mehetünk ki a szobából, hogy ne kapjuk meg a másik fertőzést, tehát egymás előtt bilizés, az is szörnyű, de, mikor egy fiatal orvos jött meglátogatni a nővérkét, és nápolyit hozott, akkor sikítva rúgtuk ki, hogy vissza ne jöjjön, amíg nem szerez a konyhán sózott vajas kenyeret, vagy valami sósat. Diagnosztizálni a matek tanár is tud.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37607016
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T17:39:03+02:00
2019-09-07T17:39:03+02:00
élhetetlen
http://blog.hu/user/648369
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37606882" class="reply_nick_27610" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37606882 );">@croc</a>: Visszavonom, hogy értelmetlen a beszélgetés, csak egy kicsit kiakasztottál a felesleges védőnőkkel. Nincs igazad, az együtt működő családoknak sokat segítenek a védőnők. Szociális munkás kell, mert azt nem lehet ráterhelni a védőnőre, mert tényleg más szakma. Egymás mellett kéne működniük, kommunikálva. Aki meg felettük van? Kap egy papírt, lehet jogász, neki csak ennyi, vagy intézkedik, vagy ehhez sincs joga, csak továbbküldi, ott is csak egy papír, már nem gyerek. Durva kitérő, ne rágj be. Mikor önkormányzatiak voltak az iskolák, és levitt a szél hat cserepet, akkor másnap kijött egy helyi szaki, bestoppolta. Most a KLIK-től kell pénzt és engedélyt kérni a javításra, min egy hónap, azalatt leázik a fal is, azt is javítani kell, és festeni is. Szóval mindent lehet szarul is csinálni, csak kellő elszántság kell hozzá.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37606918
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T17:10:26+02:00
2019-09-07T17:10:26+02:00
fda
http://blog.hu/user/214003
Nálunk az volt, hogy a kórházból délelőtt kiengedtek, délután becsengetett egy nő, hogy ő a védőnő és alkalmas-e a látogatás így az első nap... Nagyon örültünk neki, kezdő szülőként nagy segítség volt, később is jött időnként, bármikor lehetett kérdezni tőle.<br />
Szóval van jó és rossz védőnő is. Ahogyan van jó és rossz eladó és rossz tanár vagy festő is. Ne "A" védőnőket szidjuk, csak azt az egyet, aki nem jól végzi el a feladatát.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37606894
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T17:03:46+02:00
2019-09-07T17:03:46+02:00
élhetetlen
http://blog.hu/user/648369
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37606728" class="reply_nick_27610" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37606728 );">@croc</a>: Nem, én nem, csak épp itt volt az unokatesóm, aki védőnő. mikor szól a telefonja, természetesen felveszi, és nem kapott “hisztériás nagyrohamot”. Megbeszélték a lázcsillapítást, és azt is, hogy ha nem működik, akkor másnap orvos. Miből gondolod, hogy a gyerekorvos nem kapna “hisztériás nagyrohamot”, ha este nyolckor hívják? Ez nem szakma, hanem ember függő. A lázas, kiütésest meg ne vond össze, mert csak azt írtam, hogy egy védőnő képes megkülönböztetni a kiütések típusát. A lázcsillapítást meg kuruzslásnak minősíteni…. A másik. Az ügyelet 50 km-re van. Beviszed a gyereket. Mit fognak csinálni, vérvétel, vizelet, labor, tüdőröntgen az éjszakában? Vagy adnak egy lázcsillapító kúpot, ami már van otthon, mert a védőnő mondta, hogy esetleg kellhet, és ha nem megy le a láz, vigye holnap orvoshoz. A másik eset, ha a gyerek nem kap levegőt, fuldoklik, kékül, stb, akkor ne a védőnőt hívjuk, de ne is a gyerekorvost, hanem a mentőt. de nem erről beszéltünk. Úgy látom, ez egy felesleges beszélgetés, mert te tudod…
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37606814
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T16:31:10+02:00
2019-09-07T16:31:10+02:00
acycloren
http://blog.hu/user/1453874
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37606728" class="reply_nick_27610" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37606728 );">@croc</a>: Márpedig bármikor hívják a védőnőt. Persze nem olyan gyakori ez se, mint azt sokan hiszik, ahogy orvost is mondjuk átlag gyerekhez egyszer kell életében hívni rendelési időn kívül. Vagy ügyeletre rohanni milyen gyakran kell egy gyerekkel? Velem gyerekkoromban egyszer fordult elő, hogy soron kívül kellett orvoshoz vinni, amikor balesetet szenvedtem.<br />
<br />
Amúgy az internet korában ilyen alapon orvosta se nagyon van szükség. Diagnosztizálsz otthon a konyhában, majd házipatikádból kezeled a gyereket. Ennek ellenére influenzával és csak ahhoz hasonló tünetekkel is rohannak a gyerekkel orvoshoz. Minek? Az orvos jelenti az ÁNTSZ-nek,<br />
(tudom már más a neve) hozzáadják a statisztikához. Gyógyszer nincs ellene. Igyom sok forró teát, ágynyugalom, ne menjen közösségbe. Jöhet a következő. Ja, kiírja iskolából, ad igazolást... Az fontos, azt csak orvos tudja megtenni. És pont ezért is mennek a gyerekkel az orvoshoz, igazolásért.<br />
Orvos se nagyon tud ma már megkülönböztetni kiütéseket, mert alig találkoznak élőben velük, csak tankönyvben látnak fotókat. Pont mint az ápoló és védőnő is. Amit védőnő marginális szerepéről itt leírnak (internet helyettesíti), az az ápolók nagy részéről is elmondható.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37606790
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T16:23:17+02:00
2019-09-07T16:23:17+02:00
élhetetlen
http://blog.hu/user/648369
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37605938" class="reply_nick_27610" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37605938 );">@croc</a>: “tegyük fel, hogy kb. heti egy gyereket gyilkol meg az anyja/apja, teljeskörű és alapos védőnői asszisztálás mellett.”. Kicsit furcsán működik az agyad. Úgy gondolod, hogy a védődő látja, hogy a gyerek kék, zöld, vagy 3 évesen három hónaposnak megfelelő a súlya, és helyesel, hogy csak így tovább kedves szülők? Rossz a rendszer, de ez nem a védőnők hibája. A védőnő nem hívhat rendőrt, ha nem engedik be. Ha ezt megtehetné, fényképezhetne, dokumentálhatna, és azt küldhetné tovább, az talán hatékonyabb megelőzés lenne. És ha másodszor sincsenek “otthon”, akkor hatóságilag ellenőrizni a lépcsőházi kamarát, hogy hazamentek, de nem mentek el, pl. És, ha ezek után bemennek, és a szülők kidőlve, a gyerek meg nyakig a szarban, akkor nem működne a “egy jólszituált kerület családi házában a szülő annyit drogozhat, piálhat, gyógyszerezheti magát, amennyit nem szégyell, garantáltan sose fogják emiatt elvenni a gyerekét”. Most, azon kívül, hogy ír egy feljegyzést, hogy neki valami gyanús, mást nem tehet, és ez bárhol elakadhat felette. <br />
“Ha meg megalapozatlanul ment a feljelentés”. Nem feljelentés, jelentés. És, ha végig gondolod, hogy bizonyítja, hogy egyáltalán ott járt, rögzített tények nélkül, és ha nekimegy egy jól fizetett ügyvéd, persze, hogy hebeg-habog, egy értelmes mondatot vagy egy egyszerű igen-nem választ nem lehet kihúzni belőle a tárgyaláson. Na, mindegy.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37606674
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T15:35:39+02:00
2019-09-07T15:35:39+02:00
élhetetlen
http://blog.hu/user/648369
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37605712" class="reply_nick_27610" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37605712 );">@croc</a>: Természetesen három év alatt egy főiskolán (most már egyetemen alapképzés) csak a mérleg, és a mérőszalag kezelését tanulják meg. “ha beteg a gyerek, nem tud vele mit kezdeni,”. Ez azért nem így van, meg tudja különböztetni a kőkiütést a rózsahimlőtől, el el tudja dönteni, hogy orvoshoz kell-e vinni a gyereket. Internet. Az, hogy neked van nem jelenti azt, hogy mindenkinek van. A másik, hogy mi a tisztább? Este 8, lázas a gyerek. Nekihasalok az internetnek, találok több száz, akár ellentmondó ötletet, aztán válogatok, vagy felhívom a védőnőt, hogy mit csináljak?
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37606286
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T13:23:29+02:00
2019-09-07T13:23:29+02:00
Gyorgy007
http://blog.hu/user/1347494
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37606236" class="reply_nick_1453874" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37606236 );">@acycloren</a>: Köszönöm, hogy leírtad helyettem. Ma nincs türelmem a magukat értelmiséginek gondoló hülyékhez. :)
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37606252
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T13:15:56+02:00
2019-09-07T13:15:56+02:00
acycloren
http://blog.hu/user/1453874
@VT Man: "A védõnõi rendszer arra lett kitalálva régen, hogy a buta, tudatlan anyákat segítse, vagy a gyerekeiket védje.<br />
<br />
Erre ma semmi szükség..."<br />
<br />
Állítod te. Én meg Magyarországon tapasztaltam, hogy harmincas éveiben lévő bölcsész nő és szintén bölcsész (PhD-vel) férje olyan fogalmatlanok voltak a gyerekneveléssel kapcsolatban, hogy képesek voltak megkérdezni védőnőt, hogy mikor lesz már önálló a gyerekük. Ezt a gyerek kb. 3 hónapos korában. Azt se tudták hogy kell biztonságosan tartani a gyereket. A német romantika filozófiai hátteréből doktorátust szerezni az nem készít fel gyereknevelésre.<br />
Csak mert ma sok diplomás analfabéta van Magyarországon, nem biztos, hogy a gyerekekhez jobban értenek, mint 100 éve az iskolázatlan analfabéták.<br />
Tudok olyan családról, ahol mindkét szülő programozó, szoftverfejlesztő volt, a gyerekeiket testileg-lelkileg kínozták, szektásan nevelték.<br />
Van ma is bőven mit tenni gyermekvédelem és nevelés oktatása terén.<br />
Persze ehhez élettapasztalat kell, ami mondjuk egy huszonéves, gyermektelen védőnőnek nincs meg.<br />
Ma az emberek egyedül élnek a lakásaikban, a nagyszülő sincs a közelben, el se hiszed milyen fogalmatlanok a fiatal szülők.<br />
<br />
Volt panelban szomszédom olyan család, ahol a nő puszival köszönt el a munkába induló férjétől, majd becsukta az ajtót és egész nap ordenáré módon ordított az újszülött gyerekével. Olyan stílusban, hogy: "mi a kurva anyádér' nem eszel Bendegúz, bazmeg!?"<br />
Színmagyar paraszt picsa volt. Kettős életet élt, ha valaki ott volt mellette, akkor mosolygott, halkan beszélt, ha senki se látta, hallotta, akkor ordítva és szitkozódva beszélt a gyerekével. Az ilyeneket tényleg fel kell jelenteni. Én rögzítettem pár ilyen ordítását a falon keresztül (panel), de végül nem mutattam meg a férjnek, mert elköltöztem. A nő nyilván nem volt normális.<br />
<br />
@croc: A gyerek állapota nem a család belügye a nyugati világban. Amit te jelentésnek meg kémkedésnek nevezel, az környezettanulmány magyarul. Csinálják iskolában is, csak te nem tudsz róla. Családlátogatás utan a tanár ugyanúgy leírja, hogy mit látott, hallott, tapasztalt. Bölcsődétől, óvodától egyetemig mindenhol vezetnek rólad aktát. A munkahelyeden is.<br />
<br />
@Evice79: Védőnői rendszer van, például Finnországban és roppant büszkék is rá, közmegbecsülésnek örvendő szolgálat.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37606236
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T13:13:25+02:00
2019-09-07T13:13:25+02:00
acycloren
http://blog.hu/user/1453874
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37605512" class="reply_nick_648363" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37605512 );">@VT Man</a>: "A védõnõi rendszer arra lett kitalálva régen, hogy a buta, tudatlan anyákat segítse, vagy a gyerekeiket védje.<br />
<br />
Erre ma semmi szükség..."<br />
<br />
Állítod te. Én meg Magyarországon tapasztaltam, hogy harmincas éveiben lévő bölcsész nő és szintén bölcsész (PhD-vel) férje olyan fogalmatlanok voltak a gyerekneveléssel kapcsolatban, hogy képesek voltak megkérdezni védőnőt, hogy mikor lesz már önálló a gyerekük. Ezt a gyerek kb. 3 hónapos korában. Azt se tudták hogy kell biztonságosan tartani a gyereket. A német romantika filozófiai hátteréből doktorátust szerezni az nem készít fel gyereknevelésre.<br />
Csak mert ma sok diplomás analfabéta van Magyarországon, nem biztos, hogy a gyerekekhez jobban értenek, mint 100 éve az iskolázatlan analfabéták.<br />
Tudok olyan családról, ahol mindkét szülő programozó, szoftverfejlesztő volt, a gyerekeiket testileg-lelkileg kínozták, szektásan nevelték.<br />
Van ma is bőven mit tenni gyermekvédelem és nevelés oktatása terén.<br />
Persze ehhez élettapasztalat kell, ami mondjuk egy huszonéves, gyermektelen védőnőnek nincs meg.<br />
Ma az emberek egyedül élnek a lakásaikban, a nagyszülő sincs a közelben, el se hiszed milyen fogalmatlanok a fiatal szülők.<br />
<br />
Volt panelban szomszédom olyan család, ahol a nő puszival köszönt el a munkába induló férjétől, majd becsukta az ajtót és egész nap ordenáré módon ordított az újszülött gyerekével. Olyan stílusban, hogy: "mi a kurva anyádér' nem eszel Bendegúz, bazmeg!?"<br />
Színmagyar paraszt picsa volt. Kettős életet élt, ha valaki ott volt mellette, akkor mosolygott, halkan beszélt, ha senki se látta, hallotta, akkor ordítva és szitkozódva beszélt a gyerekével. Az ilyeneket tényleg fel kell jelenteni. Én rögzítettem pár ilyen ordítását a falon keresztül (panel), de végül nem mutattam meg a férjnek, mert elköltöztem. A nő nyilván nem volt normális.<br />
<br />
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37605540" class="reply_nick_27610" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37605540 );">@croc</a>: A gyerek állapota nem a család belügye a nyugati világban. Amit te jelentésnek meg kémkedésnek nevezel, az környezettanulmány magyarul. Csinálják iskolában is, csak te nem tudsz róla. Családlátogatás utan a tanár ugyanúgy leírja, hogy mit látott, hallott, tapasztalt. Bölcsődétől, óvodától egyetemig mindenhol vezetnek rólad aktát. A munkahelyeden is.<br />
<br />
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37605668" class="reply_nick_1335614" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37605668 );">@Evice79</a>: Védőnői rendszer van, például Finnországban és roppant büszkék is rá, közmegbecsülésnek örvendő szolgálat.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37606084
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T12:16:13+02:00
2019-09-07T12:16:13+02:00
Mancilla Pectoralis
http://blog.hu/user/1158418
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37605996" class="reply_nick_1347494" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37605996 );">@Gyorgy007</a>: Ne haragudj,de nagyon lekezelő vagy, saját tapasztaltot és véleményt mindenki írhat.És ha ez nem pozitív akkor el kell gondolkodni,hogy a rendszer rossz, és változtatni kell.Nem vádaskodni és személyeskedni.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37606056
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T12:06:40+02:00
2019-09-07T12:06:40+02:00
Mancilla Pectoralis
http://blog.hu/user/1158418
Nagyon egyetértek.Semmi értelme a védőnőhöz járkálásnak.Amikor jeleztem,hogy féloldalas a fiam buksija,akkor is elintézte annyival a védőnő,hogy forgassam a gyereket,hogy ne lapuljon be a koponya,meg majd kinövi(nem nőtte ki, pici eltérés maradt,kitapintom).De sokkal durvább,hogy azért volt féloldalas,mert vállizületi merevsége volt,be volt állva(sürgősségi császár volt,nem jó pózban feküdt a pocakomban).Magamtól kerestem Dévényes szakembert.Amikor mindenfélét kérdeztek,hogy milyen pl a gyerek alvása,hiába mondtam,hogy nyugtalan, a gyerek nyűgös.Simán beixelték,hogy minden rendben van.Semmilyen jelzésemet nem vették komolyan,magam jártam utána mindennek.Ezért később orvost is,védő nőt is váltottam.Ma egy auti-adhd-s gyerkőcöt nevelek,és a diagnózist is maganak kellett az elmúlt években végigküzdenem.Ennyit ér a védőnői szolgálat.(ja és persze sosem jöttek házhoz..)
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37605996
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T11:44:27+02:00
2019-09-07T11:44:27+02:00
Gyorgy007
http://blog.hu/user/1347494
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37605938" class="reply_nick_27610" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37605938 );">@croc</a>: Persze azt nem tudod mellé tenni, hogy hány gyereket emeltek ki valósan és jogosan a védőnőknek és a családgondozóknak hála.<br />
Kíváncsi vagyok, te hogy aludnál nyugodtan ha egy két családnak belelátnál az életébe és hogy hagynád nyugodtan ott a gyereket, amikor te vagy az utolsó reménysége.<br />
<br />
"Őszintén szólva nem vagyok benne biztos, hogy védőnők nevetséges áltevékenysége nélkül nélkül rosszabb lenne az arány."<br />
Ez a vélemény csak a te szerény képességeidet minősíti :)
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37605822
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T10:43:17+02:00
2019-09-07T10:43:17+02:00
Gyorgy007
http://blog.hu/user/1347494
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37605712" class="reply_nick_27610" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37605712 );">@croc</a>: Felírja az adatokat és ellenőrzi, hogy megfelelő-e. Ha nem, akkor egyeztet veled a teendőkről. Ha nem rendezed a dolgokat, akkor felveszi a kapcsolatot a társszolgálatokkal. Pl. Kiküldi a családgondozót, értesítik a gyámügyet.<br />
Akár el is veszik a gyereket, hogy te nyugodtan tudjál kábszizni, de azzal ne veszélyeztesd a gyereket.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37605814
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T10:39:32+02:00
2019-09-07T10:39:32+02:00
Gyorgy007
http://blog.hu/user/1347494
3,három,HÁROM!!! védőnővel találkoztál és véleményt alkotsz egy 5500 fős szervezetről :) Nem érzed magadat a delfin ellentétének? Tudod a delfin egy okos állat, aki hülyéskedik.<br />
<br />
"Biztosan leterhelt minden szereplője a rendszernek, ezt nem vitatom. De valamit azért kéne javítani a dolgokon, vagy elengedni ebben a formában ezt a védőnői ellátást. "<br />
<br />
Sőt szüntessük be, mert Gyogyókabogyó úgy gondolja, hogy el kell engedni ebben a formában...<br />
<br />
Arra nem gondoltál, hogy te egy olyan nő vagy, aki tud tájékozódni az interneten, míg más nem tud ezért számukra van a védőnő?<br />
Újabban a hírek szerint heti egy gyereket gyilkol meg az anyja, apja. Mi lenne a helyzet elhanyagolás szerint ahol a védőnő sem járna ki és támogatná/kontrollálná a családot?<br />
<br />
Na mindegy nincs is kedvem írogatni, jár a keksz a posztért...
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37605744
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T10:03:49+02:00
2019-09-07T10:03:49+02:00
kocsmagomba
http://blog.hu/user/1424242
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37605712" class="reply_nick_27610" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37605712 );">@croc</a>: sajnos ellenkezőleg "dolgozik" néhány védőnő. Orvost játszanak, sokszor feleslegesen ijesztgetik a szülőt. Meg van ellenpélda is. Amikor a dolgukat sem végzik. 20 év, nem szülői oldalról nézve, erről írtam.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37605712
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T09:45:21+02:00
2019-09-07T09:45:21+02:00
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37605668" class="reply_nick_1335614" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37605668 );">@Evice79</a>: értem, kevés a gyerekorvos (Magyarorazágon is egyébként). De mi köze ennek a védőnőhöz? <br />
<br />
A védőnőnek annyi az egész tudománya, hogy megméri a gyerek súlyát és hosszát, amit te is meg tudnál mérni, és beírja a füzetbe.<br />
<br />
Oltást beadni nem tud, ha beteg a gyerek, nem tud vele mit kezdeni, fejlődési eltéréseket nem vesz észre, szoptatásban annyit tud "segíteni" hogy háromszor elmondja, hogy "a szoptatás fontos!".<br />
Ezen kívül olyan nélkülözhetetlenül fontos dolgokat tud még csinálni, mint hogy odaadja a babakelengye listát (ami fent van neten és ki van téve a gyerekorvosi rendelő falára), oddadja a javasolt oltási rendet (ami neten és a rendelőben is ki van téve), illetve odaadja a hozzátáplálási nyomtatványt (ami ugyancsak fent van a neten és kint van a rendelőben is). <br />
Hatalmas nagy segítség, mondhatom.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37605668
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T09:30:30+02:00
2019-09-07T09:30:30+02:00
Evice79
http://blog.hu/user/1335614
Azt azért ne felejtsük el, hogy a védőnői rendszer máshol Európában nem idén van. Ha jól tudom akkor csak Magyarországon. Ahol én lakom külföldön, egy nagy város melletti községben 1 db gyerek orvos van, tehát választás nincs. Kocsim nincs. Az újszülöttnel se jön ki, az ellenőrzéseket is neked kell tudni hogy kB hány évesen. Újszülöttnel, 3 évesen stb. Ha te nem mész, ő nem hív, hogy menni kell. Fertőző betegséggel, kiütéssel, lázzal mindig menni kell, és órákat várni (együtt az újszülöttekkel). Vagy most már inkább azt mondja, lázas a gyerek? Várjon 3 napig, ha nem múlik, jöjjön be. Van egy zónahoz tartozó rendelő, ahol vannak szülésznők, akik segítenek mérni, szoptatás stb. De oda nem megy se busz, se vonat.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37605560
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T08:52:50+02:00
2019-09-07T08:52:50+02:00
jacint70
http://blog.hu/user/41496
Hű, de naiv vagy!<br />
Van valami törvény, rendelkezés, ami szerint van a védőnői rendszer. Védőnő meg nem nagyon, az is alacsony fizetésért.<br />
A törvény kötelezi őket bizonyos dolgok (kérdőív kitöltése) elvégzésére, a "lényeg" meg nem számít.<br />
Ezért fog szarni a sebedre, a gyerekre, mindenre, lényeg, hogy le legyen dokumentálva, hogy ő - formálisan - mindent megcsinált, ami elő van írva.<br />
A teljes magyar egészségügy így működik, tisztelet az egyre kevesebb kivételnek...
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37605540
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T08:43:15+02:00
2019-09-07T08:43:15+02:00
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37605512" class="reply_nick_648363" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37605512 );">@VT Man</a>: aztán feltöltötték a védőnői állományt buta, tudatlan (de cserébe legalább neveletlen és arrogáns) védőnőkkel, és megbízták őket azzal, hogy kémkedjenek a családok után és jelentéseket írjanak róluk a hátuk mögött. <br />
Ezt véletlenül sem a bántalmazó szülők esetében alkalmazzák, egyrészt ahhoz nem élég értelmesek és felkészültek, hogy kiszűrjenek egy bántalmazást, másrészt az agresszív szülőktől ők is félnek (ezért van évetne két-három óriási botrány, ahol meghal egy gyerek, és kiderül, hogy a védőnő nem csinált semmit), hanem azokat vegzálják, akik ugyan nem bántalmazók, de valamiért nem szimpatikusak nekik, és így a legkönyebb rajtuk bosszút állni.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37605512
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T08:30:58+02:00
2019-09-07T08:30:58+02:00
VT Man
http://blog.hu/user/648363
Nagyon bõbeszédû a leírás, sajnos feleslegesen, hiszen ezredszerre ismétli mindenki ugyanazt.<br />
<br />
A védõnõi rendszer arra lett kitalálva régen, hogy a buta, tudatlan anyákat segítse, vagy a gyerekeiket védje.<br />
<br />
Erre ma semmi szükség, inkább egy kérés esetén támogató-házhozmenõ szolgálatnak lenne értelme.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37605432
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T08:00:00+02:00
2019-09-07T08:00:00+02:00
Petra033
http://blog.hu/user/1085366
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664?full_commentlist=1#c37605340" class="reply_nick_779248" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37605340 );">@Sterbinszky Tivald</a>: gyermekágy már régen nincs, bármilyen szülés után pár órával már felkeltik az embert, hogy mozogjon, mert minden sokkal jobban regenerálódik a mozgás által. (ez egyébként a műtétekre is igaz, régen fektették a műtöttet, ma már felzavarják sétálni)
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37605340
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T07:05:52+02:00
2019-09-07T07:05:52+02:00
Sterbinszky Tivald
http://blog.hu/user/779248
"tudta a gyerekorvos és a védőnő is, hogy császármetszéssel született a második babánk is, mégis elvárás lett volna, hogy hazaérkezás után besétáljunk"<br />
<br />
Eddig olvastam. Van egy olyan, hogy gyermek ágy, ami 4-6 hét fekvést jelent, hüvelyi szülés esetén is !
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/09/06/mitol_ved_a_vedono_664/full_commentlist/1#c37605140
Válasz erre: Mitől véd a védőnő?
2019-09-07T00:06:48+02:00
2019-09-07T00:06:48+02:00
csacsacsa
http://blog.hu/user/102608
Három gyerekemet háromszor látta védőnő. Ebből a három alkalomból a legnagyobbat kétszer, a középsőt egyszer, a legkisebbet egyszer sem. <br />
Hát ennyi.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37604182
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-09-06T17:59:47+02:00
2019-09-06T17:59:47+02:00
Borókagyogyó
http://blog.hu/user/1466356
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol?full_commentlist=1#c37596640" class="reply_nick_1473848" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37596640 );">@sanyakonda</a>: A telefonos kérdésemre azt a választ kaptam, hogy a MÁV honlapján az ügyfélszolgálati felületen jelezhetem a problémát és indíthatom meg a visszatérítési procedúrát, scannelve a jegyeket. Ezt augusztus 21-én meg is tettem, amire azóta sem kaptam választ.<br />
<br />
Próbálkoztam a Nyugatiban, ahol azt mondták, csak a Keletiben vagy Déliben lévő Ügyfélszolgálaton lehet személyesen intézkedni. Tegnap volt egy haévány remény, hogy még nyitva lesz az Ügyfélszolgálat, de a portán azt mondták, a nemzetközi jegypénztárba menjek, ami már addigra bezárt.<br />
<br />
Hétfőn próbálkozom újra, és akkor mondom, hogy mennyivel lettem okosabb.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37596640
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-09-04T13:43:51+02:00
2019-09-04T13:43:51+02:00
sanyakonda
http://blog.hu/user/1473848
Kedves BOROKABOGYÓ.<br />
Jómagam a München Hauptbahnhofról indultam Budapestre a 23.20-as NightJetnek csúfolt transporttal.<br />
Nekem a szerelvény utolso kocsijában volt jegyem amit a Nyugatiban vettem két héttel az utazás megkezdését megelőzően.<br />
A kocsit műszaki problémákkal indokolva lezárták,de ezt is csak a hállokocsit üzemeltető utaskisérőktől tudtam meg.A Máv részéről senki nem került velem érintkezésbe miután az egész utazás alatt a kutya sem nyitotta ránk a fülke ajtaját ahol persze négyen nem a helyjegy szerinti üléseken gördültünk ki éjfél elött pár percel.Bécsben a két utitársamnak repülnie kellett miután egy öt fős családnak a mi kupénkba szólt a jegye.Én megmenekültem mint hatodik utas.A jegyem érintetlen azóta is mivel az osztrák kalauzbácsi azzal volt elfoglalva hogy a két utitársam problémáját megoldja.<br />
Furdal a kiváncsiság hogy veled mi történt azóta.......kárpotoltak e a kellemetlenségekért.?
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37566148
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-27T16:01:38+02:00
2019-08-27T16:01:38+02:00
CSOKKI MÁLNA
http://blog.hu/user/992300
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol?full_commentlist=1#c37564662" class="reply_nick_74560" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37564662 );">@er4</a>: Objektív tény, hogy a prágai metró ritkábban jár, mint a pesti,objektív tény, hogy a tokióiak sózott heringként préselődnek be a szerelvénybe a reggeli csúcsidőszakban, objektív tény, hogy Londonban hosszú sort kell kiállni a buszra szállás előtt reggel. Persze ezekkel az objektív tényekkel azokban a kormánykritikus sajtótermékekben, amiket olvasol, nézel, nemigen találkozhatsz, ezért tárom eléd őket..:)
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37564662
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-27T09:36:59+02:00
2019-08-27T09:36:59+02:00
er4
http://blog.hu/user/74560
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol?full_commentlist=1#c37564048" class="reply_nick_992300" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37564048 );">@CSOKKI MÁLNA</a>: <br />
<br />
Szerintem meg az a baj, hogy megint olyan tartalmat, mondanivalót próbálsz beleláttatni, belemanipulálni abba, amit írtam, ami eredetileg nincs ott, sőt, épp ellenkezőleg, messze elkerültem bárminemű hasonlítgatást bármely más részével a világnak.<br />
<br />
Te viszont megint terelsz, hasonlitgatsz, és még véletlenül sem olyan példákat választasz, ami ne támasztaná alá a saját magad által propagált nézőpontot. És miután a szelektív és emiatt erősen szubjektiv összehasonlításoddal egy mondatban végzel, engem vádolsz meg azzal, hogy képtelen vagyok az objektivitásra. <br />
<br />
Kár volt ezért ébren maradnod éjfélig. <br />
<br />
Adios.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37564052
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-27T00:16:09+02:00
2019-08-27T00:16:09+02:00
CSOKKI MÁLNA
http://blog.hu/user/992300
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol?full_commentlist=1#c37562986" class="reply_nick_1211045" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37562986 );">@Veszéjben a lyogállamiság !</a>: A japánok különös emberek..:)
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37564048
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-27T00:14:39+02:00
2019-08-27T00:14:39+02:00
CSOKKI MÁLNA
http://blog.hu/user/992300
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol?full_commentlist=1#c37563720" class="reply_nick_74560" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37563720 );">@er4</a>: Az a baj, hogy te sem vagy képes az objektív összehasonlításra. "Itthon minden szar, nyugaton kolbászból a kerírtés is" Ez a mantra, amit sokan megesznek. Miközben pl. Londonban reggel akár húsz perces sort kell kiállni reggel a buszra szállás előtt, Prágában 4 percenként jár a metró , nem 2 percenként, mint itthon, vagy próbálj meg némely dél-európai városban este 8 után a külvárosi részekbe tömegezni. A BKV lefedettség és járatsűrűség szempontjából nagyon is jó helyen van világviszonylatban.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37564030
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-27T00:02:04+02:00
2019-08-27T00:02:04+02:00
CSOKKI MÁLNA
http://blog.hu/user/992300
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol?full_commentlist=1#c37563062" class="reply_nick_109564" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37563062 );">@flort</a>: Ha választhatok, inkább késsen, csak ne így kelljen utaznom, mint ezeknek a szerencsétleneknek. Komolyan, mint a sózott heringek..:)
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37563720
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-26T22:21:30+02:00
2019-08-26T22:21:30+02:00
er4
http://blog.hu/user/74560
@CSOKKI MÁLNA: <br />
Senki nem állította, hogy máshol nincsenek problémák - szalmabáb.<br />
<br />
Ismeretlenül, anélkül, hogy tudnád, ki vagyok, azt sugalmazod, hogy beszűkült a világnézetem, hogy nem tájékozódok többféle és diverzifikált forrásból - ez aljas, sunyi, lopakodó személyeskedés. <br />
<br />
"Én csak azt mondom": kb ezt hallom/olvasom minden manipulatív terelés, <br />
bagatellizálás, kötözködés előtt. Olyan, mint a "nem vagyok rasszista, de...". <br />
Hogy miért terelsz, manipulálsz, kinek a nevében és mi érdeked fűződik hozzá, <br />
nem tudom. Ellenben baromira nem is érdekel. <br />
<br />
Simán abba kéne fejezni a "Nem süllyedünk, nem süllyedünk" marhaságot, miközben nyilvánvaló, hogy már nyakig ér a szar. Ha olyat akarsz ebbe a játékba bevonni, aki nem akar veletek süllyedni, necsodálkozz, ha nem fog tetszeni a reakció. <br />
<br />
@BORÓKAGYOGYÓ problémája egyébként tényleg first world problem. Mert neki is, nekem is, sokunknak ez, ahol élünk, EZ AZ ELSŐ a világaink közt. Ez elsődlegesen befolyásolja az életünket, nem közvetetten, mint a világ többi része. Átkereteztem, lehet lebontani, ha tudod. <br />
<br />
A panasza jogos a kényelmetlenség miatt, amit a MÁV okozott neki. Most dönthet, hogy vagy a pénze úszik, vagy az ideje, amit a pénz visszaszerzésére kell forditania. Nem ő az egyetlen, akinek egy alkalmatlan banda miatt a pénze/ideje pocsékba megy. Vannak, akik majdhogynem napi szinten ezt tapasztalják. <br />
<br />
Hozzá lehet szokni, hogy amíg ezek (és sok más) bajok érdemben orvosolva nem lesznek, addig a legkisebb hiba és visszásság is könnyen beszédtémává válik és fog válni. <br />
<br />
Minél több a szőnyeg alá söpört dolog, annál gyúlékonyabb. És nem tudom, mi lesz a szikra, ami begyújt alá, de hogy lesz, az fix.<br />
<br />
És nyilván nem a tokiói metró dolgozói lesznek okolva.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37563256
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-26T20:26:59+02:00
2019-08-26T20:26:59+02:00
Borókagyogyó
http://blog.hu/user/1466356
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol?full_commentlist=1#c37561462" class="reply_nick_815667" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37561462 );">@Günther von Kastenfrosch</a>: Igen, a "nem volt jó" itt arra vonatkozott, hogy túlságosan lehűtötte a fülkét, és nem lehetett állítani rajta.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37563062
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-26T19:31:28+02:00
2019-08-26T19:31:28+02:00
flort
http://blog.hu/user/109564
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol?full_commentlist=1#c37562390" class="reply_nick_992300" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37562390 );">@CSOKKI MÁLNA</a>: máshol (Tokióban) 17 millió ember él. Ennek fejében csúcsidőben vannak külön női kocsik.<br />
<br />
Ott az a szokás, hogy nem késik a metro, vagy a vonat. Ha a Shinkansen igen, lemond egy miniszter.<br />
<br />
Mit is akartál mondani?
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37562986
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-26T19:09:56+02:00
2019-08-26T19:09:56+02:00
Veszéjben a lyogállamiság !
http://blog.hu/user/1211045
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol?full_commentlist=1#c37561486" class="reply_nick_992300" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37561486 );">@CSOKKI MÁLNA</a>: <br />
<br />
Hihihihháháhááhá.. A fejlett nyugat (vagy inkább kelet..?)<br />
<br />
-daddy what work you do? I push people in trains<br />
<br />
:DDD
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37562390
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-26T16:40:24+02:00
2019-08-26T16:40:24+02:00
CSOKKI MÁLNA
http://blog.hu/user/992300
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol?full_commentlist=1#c37562182" class="reply_nick_74560" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37562182 );">@er4</a>: Máshol is vannak problémák, mindössze erre akartam utalni.Nemcsak abból áll a világ, amit az Index címlapon,meg az RTL híradóban látsz..;).Ha Bp-en ilyen jelenetek lennének az ellenzék már Orbán és Tarlós nyilvános felnégyelését követelné..:)
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37562182
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-26T15:37:58+02:00
2019-08-26T15:37:58+02:00
er4
http://blog.hu/user/74560
@CSOKKI MÁLNA: <br />
Ideje lenne leszokni a máshova mutogatásról minden egyes hasonló probléma felmerülése esetén. Kb. a "De máás is egyest kapott" típusú kisiskolás szint, amiről jó esetben a szülő még időben leszoktatja a gyerekét egy jólirányzott "Hol érdekel engem más kölke? TE miért kaptál egyest?!" válasszal. <br />
Ugyanez a helyzet itt is. Pontlevan szarva, hogy mi van japánban, ITT miért van ez, ami van. A válaszokat persze tudjuk, csak a viszontválasz nem csattant - még - el.<br />
És akkor a japán vasutasoknak az általad belinkelt filmből is nyilvánvaló segitőkészségét még nem is vetettük össze a magyaréval. Ég és föld.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37561486
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-26T12:21:57+02:00
2019-08-26T12:21:57+02:00
CSOKKI MÁLNA
http://blog.hu/user/992300
A fejlett Japán..:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?v=b0A9-oUoMug">www.youtube.com/watch?v=b0A9-oUoMug</a><br />
<br />
A fehér kesztyűs préselőmunkatársak sztem kalóriapénzt is kapnak..:)))
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37561462
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-26T12:14:53+02:00
2019-08-26T12:14:53+02:00
Günther von Kastenfrosch
http://blog.hu/user/815667
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol?full_commentlist=1#c37561456" class="reply_nick_815667" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37561456 );">@Günther von Kastenfrosch</a>: Ok, bocsi, a "nem volt jó" a klíma azt úgy is lehet érteni, hogy túlhűtött. Elsőre úgy értelmeztem, hogy "nem jó" = egyáltalán nem megy.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37561456
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-26T12:13:29+02:00
2019-08-26T12:13:29+02:00
Günther von Kastenfrosch
http://blog.hu/user/815667
"...és a legjobb, a klíma ezen a kocsin sem volt jó. Érzésre kb. 18 fokra volt hűtve minden fülke, a..."<br />
<br />
Tehát akkor VOLT klíma a kocsin, csak a hőfokszabályozó nem működött jól?<br />
<br />
Értem, hogy nem ez a lényeg, de nekem itt nem konzekvens a szöveg.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37561002
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-26T09:56:35+02:00
2019-08-26T09:56:35+02:00
Csikkszereda
http://blog.hu/user/1435044
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol?full_commentlist=1#c37560624" class="reply_nick_1039638" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37560624 );">@Willkommenskultur</a>: Teljesen mindegy, hanyadik világ problémája, a lényeg, hogy fizettek valamiért, amit nem kaptak meg, és felkészültek valamire, ami nem valósult meg. Nem vagy tehetséges szövegértésben.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37560950
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-26T09:44:46+02:00
2019-08-26T09:44:46+02:00
citrix
http://blog.hu/user/196875
Kissé viseltesek azok az ülések a fülkében. Ha a népnek így is jó akkor nem is lesz más/jobb. Még szerencse hogy kormánypropagandára 65 milliárd jutott az idén, ebből sok mindenen lehetett volna javítani de úgy látszik propagandára van igénye a lakosságnak.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37560760
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-26T08:50:50+02:00
2019-08-26T08:50:50+02:00
bmedve
http://blog.hu/user/291348
A létező legszemetebb cég...
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/25/halokocsi_sehol/full_commentlist/1#c37560624
Válasz erre: Hálókocsi sehol
2019-08-26T08:14:51+02:00
2019-08-26T08:14:51+02:00
Willkommenskultur
http://blog.hu/user/1039638
1st world problem
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/07/gyerunk_anyukam_557/full_commentlist/1#c37505984
Válasz erre: Gyerünk, anyukám!
2019-08-09T12:16:59+02:00
2019-08-09T12:16:59+02:00
Borókagyogyó
http://blog.hu/user/1466356
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/07/gyerunk_anyukam_557?full_commentlist=1#c37503832" class="reply_nick_222511" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37503832 );">@Burgermeister</a>: köszönöm szépen!
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz/full_commentlist/1#c37504086
Válasz erre: Inzulinrezisztencia napló 1. rész
2019-08-08T18:10:56+02:00
2019-08-08T18:10:56+02:00
Borókagyogyó
http://blog.hu/user/1466356
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz?full_commentlist=1#c37502152" class="reply_nick_70358" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37502152 );">@apro_marosan_petergabor</a>: Nem értem, miért lenne "szokásos orvos anyázó" ez a bejegyzés, nem azt írtam, hogy minden orvos olyan, mint az első, akivel nekem dolgom volt. Nagyon örülök, hogy az ismerősének pár hét alatt meglett a diagnózisa, és sikerült a sörről is lemondania. Sajnos nem mindenki ilyen jó orvoshoz kerül.<br />
<br />
Az ön "szokásos beteg anyázó" hozzászólásával kapcsolatban annyit mondanék, hogy nekem 9 év után lett diagnózisom, és azóta tartom a kiszabott étrendet és edző felügyelete mellett rendszeresen járok edzeni is. Nem az volt a történet elején sem a gond, hogy nem tartom be az orvosi utasításokat.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/07/gyerunk_anyukam_557/full_commentlist/1#c37503832
Válasz erre: Gyerünk, anyukám!
2019-08-08T16:55:23+02:00
2019-08-08T16:55:23+02:00
Burgermeister
http://blog.hu/user/222511
Gratula.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/cukormentes_csokis_suti/full_commentlist/1#c37502660
Válasz erre: cukormentes csokis süti
2019-08-08T11:04:48+02:00
2019-08-08T11:04:48+02:00
Borókagyogyó
http://blog.hu/user/1466356
Szia! Bocsánat, ha nem egyértelmű a receptben, de teljes kiőrlésű lisztről van szó. :) Én csak teljes kiőrlésűt használhatok, de ha valaki nem IR-es, vagy nem szeretne diétás verziót, nyugodtan használhat hagyományos lisztet is.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/cukormentes_csokis_suti/full_commentlist/1#c37502576
Válasz erre: cukormentes csokis süti
2019-08-08T10:47:18+02:00
2019-08-08T10:47:18+02:00
Ngelina
http://blog.hu/user/80559
Igazán nem vitatkozni akarok, de búzaliszt? Nyilván nem vagyok dietetikus, és tuti nagyon finom a végeredmény, de a búzaliszt nem teszi tönkre a jóságot a sütiben?
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz/full_commentlist/1#c37502432
Válasz erre: Inzulinrezisztencia napló 1. rész
2019-08-08T09:55:11+02:00
2019-08-08T09:55:11+02:00
vackor1
http://blog.hu/user/254393
Elnézést, OFF , nagyon lazán kapcsolódik csak...<br />
<br />
Öt évvel ezelőtt sima teniszkönyöknek tűnő érzettel mentem háziorvoshoz , gyógyszer, hogy ettől elmúlik. Nem múlt, akkor másik majd utána harmadik gyógyszer. Mivel nem múlt végre küldött reumatológiára , dokinő szerint egy-max. kettő injekció és annyi. A hatodik után kérdeztem, hogy nem gyanús , hogy nem múlik , nem kellene legalább egy röntgen , ne ajd' Isten MRI ? Dehogy, ő(k) jobban tudják.. Lényeg : Hat orvos hat különböző dolgot mondott , hat különböző módon kezeltek , a végén már a sebész műteni akart, lefejteni a csonthártyát , de nem volt biztos benne, hogy az segít !!!! ( azért műtsünk.. hát nem, köszi.. ) , két magánklinikán kezeltek eredménytelenül ( de legalább rengeteg időbe,utazásba került és nem szívességből csinálták :)) ) , a mai napig nem tudják mi lehet a baj... Pedig nem kell "kitalálniuk", hogy mi a gond, konkrétan mutatom hol , mikor és mi módon fáj....
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz/full_commentlist/1#c37502152
Válasz erre: Inzulinrezisztencia napló 1. rész
2019-08-08T08:15:00+02:00
2019-08-08T08:15:00+02:00
apro_marosan_petergabor
http://blog.hu/user/70358
Szokásos orvos "anyázó" cikk - mert ilyenek az orvosok...<br />
Van hölgy ismerősöm, aki elment orvoshoz, némi túlsúlya miatt, hamar kideríették - néhány hét alatt, inzulin rezisztens, ajánlottak egy gyógymódot, életmódot (diéta, több mozgás stb.). Az illető ezt azóta konzekvensen betartja, súlya 3 hónap alatt normális lett - kifejezetten jó az alakja, panaszai megszűntek - fáradékonyságával együtt, sőt kifejezetten terhelhető lett.<br />
Egy dolog változott meg, az életmódja, a diéta, a sok mozgás - egészsége érdekében ebből a hölgy azóta nem enged,s konzekvensen tartja - a szénhidrát szegény, cukormentes, átgondolt, fegyelmezett életmódot (nem iszik sört, pedig szerette, nem eszik fagylaltot pedig... stb.) és sok mozgásos - min. heti 2x-i, tréneres edzőtermi ,mozgásos életmódot...
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz/full_commentlist/1#c37501902
Válasz erre: Inzulinrezisztencia napló 1. rész
2019-08-08T02:19:20+02:00
2019-08-08T02:19:20+02:00
Hórukk
http://blog.hu/user/679198
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz?full_commentlist=1#c37501380" class="reply_nick_1466356" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37501380 );">@Borókagyogyó</a>: Sem a pajzsmirigy alulműködésének gyanúja, sem a vashiány, sem a hízás nem indokol hüvelyi ultrahangot, ha nincs menstruációs zavar és/vagy termékenységi probléma. Terheléses vércukor sem alapvizsgálat a fenti betegségek esetén, ha az éhgyomri vércukorszint normális. Az éhgyomri vércukorszint emelkedése hamarabb jelzi az inzulinrezisztenciát, mint a vércukorterhelés. A vashiány kivizsgálásába tartozna a széklet vértartalmának vizsgálata, ismételt előfordulás esetén pedig a gyomor- és vastagbéltükrözés. Az átmeneti pajzsmirigy alulműködés évenkénti vérvételes kontrollt igényel.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz/full_commentlist/1#c37501380
Válasz erre: Inzulinrezisztencia napló 1. rész
2019-08-07T21:11:51+02:00
2019-08-07T21:11:51+02:00
Borókagyogyó
http://blog.hu/user/1466356
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz?full_commentlist=1#c37498942" class="reply_nick_281341" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37498942 );">@lüke</a>: Bármilyen meglepő, ezekre a vizsgálatokra sokáig nem akart egyik orvos sem elküldeni, pedig többnél is jártam.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz/full_commentlist/1#c37501362
Válasz erre: Inzulinrezisztencia napló 1. rész
2019-08-07T21:10:01+02:00
2019-08-07T21:10:01+02:00
Borókagyogyó
http://blog.hu/user/1466356
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz?full_commentlist=1#c37499740" class="reply_nick_1167681" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37499740 );">@erkölcsi hulla</a>: A későbbi részekből majd ki fog derülni, hogy a több orvos sem jelent biztos megoldást, sajnos. :(
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz/full_commentlist/1#c37501358
Válasz erre: Inzulinrezisztencia napló 1. rész
2019-08-07T21:09:12+02:00
2019-08-07T21:09:12+02:00
Borókagyogyó
http://blog.hu/user/1466356
<a href="https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz?full_commentlist=1#c37499096" class="reply_nick_294509" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37499096 );">@kvadrillio</a>: Szerintem érdemes elmenni egy 3 pontos inzulin és cukorszint mérésre, legfeljebb kiderül, hogy minden rendben.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz/full_commentlist/1#c37499740
Válasz erre: Inzulinrezisztencia napló 1. rész
2019-08-07T14:03:13+02:00
2019-08-07T14:03:13+02:00
erkölcsi hulla
http://blog.hu/user/1167681
Bassza meg az összes istenkomplexusos orvos.<br />
<br />
Szerintem egyre többen halnak meg az ilyen mocskok félrediagnosztizálása miatt.<br />
<br />
Tanulság: egy orvos nem orvos.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz/full_commentlist/1#c37499096
Válasz erre: Inzulinrezisztencia napló 1. rész
2019-08-07T12:06:54+02:00
2019-08-07T12:06:54+02:00
kvadrillio
http://blog.hu/user/294509
ÉRDEKEL A TÉMA....MERT AZ ÉHGYOMRI CUKROM 6, ÉS ÉN IS TERHELÉSES CUKORVIZSGÁLATOT TERVEZEK.
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz/full_commentlist/1#c37498942
Válasz erre: Inzulinrezisztencia napló 1. rész
2019-08-07T11:31:37+02:00
2019-08-07T11:31:37+02:00
lüke
http://blog.hu/user/281341
Csak ámulok és bámulok....<br />
Gyakorló orvosnak két filléres vizsgálatot kell a női pácienseknek megcsináltatni:<br />
- hüvelyi ultrahang> PCO<br />
-terhelését vércukor<br />
s ezek után minden megy az útján, nem pajzsmirigyet elégtelenségre gondol a zember, na meg a z orvos
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz/full_commentlist/1#c37498824
Válasz erre: Inzulinrezisztencia napló 1. rész
2019-08-07T11:01:20+02:00
2019-08-07T11:01:20+02:00
pangea
http://blog.hu/user/462804
Sajnos pontos kepet fest a magyar egészségügyről. Követem!
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz/full_commentlist/1#c37498366
Válasz erre: Inzulinrezisztencia napló 1. rész
2019-08-07T09:14:34+02:00
2019-08-07T09:14:34+02:00
frede
http://blog.hu/user/601163
Erre én is kíváncsi leszek
https://borokabogyolevelei.blog.hu/2019/08/06/inzulinrezisztencia_naplo_1_resz/full_commentlist/1#c37498282
Válasz erre: Inzulinrezisztencia napló 1. rész
2019-08-07T08:43:05+02:00
2019-08-07T08:43:05+02:00
Burgermeister
http://blog.hu/user/222511
Erdekes. Kovetem!