Formaszerviz és formaszerviz plusz

gyerünk, anyukám, fogyjanak azok a kilók

Az előző bejegyzésben már írtam általánosságban a Gyerünk, anyukám programokról, most megosztanám az eddigi két 8 hetes programmal kapcsolatos tapasztalataimat. A Formaszerviz egy kettes erősségi szintű program, míg a plusz verziója ugrik egy lépcsőt, és hármas erősségű.

Én a szülés előtt napi szinten tornáztam, leginkább saját súlyos edzéseket, netes videókról. Minden nap sétáltam, belekóstoltam a kocogásba, de nem volt az én világom. A terhességem alatt kismama jógát csináltam, de a hatalmas hasam mellett nagyon más nem is esett jól. A császár utáni speciális regeneráló tornák után tehát nem nagyon rossz kondiról indultam, de például a hasizmaim teljesen le voltak épülve, a műtét után nem lehetett hasból felülni, meg kellett tanulni egy oldalra kifekvős, onnan feltámaszkodós mozdulatsort. 

Amit már az előző írásban is kiemeltem, hogy nagyon profi benne ez az online torna, az a fokozatos nehezedés. Az első hetekben megtanultuk a helyes testtartást (ami például magába foglalja a gátizmok folyamatos aktivizálását is), elkezdtük újraaktiválni az izmainkat, főlem a mélyizmokat. Nincsenek az elején ugrálós vagy szökkenős feladatok, hogy ne terheljük túl magunkat. Voltak pilates órák kezdő szinten, ez számomra azért volt különösen jó, mert megnövelte a testtudatosságomat. A helyes légzés, a gyakorlatok pontos elvégzése, légzéssel összehangolása komoly befelé figyelést és koncentrációt igényel. Az oktatók érdeme, hogy minden gyakorlatot alaposan instruálnak, nehogy a rossz kivitelezéssel meghúzzuk a derekunkat, vagy egyéb sérülést okozzunk magunknak. A pilates mellett gerinctorna is helyet kap az órák közt, ez a várandósság alatti és az ülőmunka melletti rossz tartás korrigálásához kiváló. Nagyon jól esnek a csavarások a gerincnek. Ezek az órák, hiába ugyanúgy 30-40 percesek voltak, de rövidebbnek tűntek, hamar elrepült az idő. A harmadik óratípus erősítő vagy kardio gyakorlatokból állt, én a próbaidőszak alatt ezeket élveztem a legjobban, most is szuperek voltak. Az oktatók jófejek, nem unalmasak az órák, hiába nincs kontakt az oktató és a tornázó közt. A program végére előkerülnek az ugrálással tarkított feladatsorok, de ekkorra már nem megerőltetőek, simán tudtam csinálni őket. Szintén a programot dicséri, hogy mindenhol adnak könnyített alternatívát a szökkenős, ugrálós feladatokra, ha valakinek még meghaladja az erejét. Az utolsó 2 hétben szalaggal nehezített erősítő órák, illetve total body (saját súlyos edzésforma) órák is voltak, nekem a total body volt az abszolút kedvenc mindkét programban. Nagyon keményen megdolgoztat, de közben fülig ér a szám, olyan jó hangulatú az óra, meg a gyakorlatok is változatosak, nem monoton kicsit sem. A szalaggal azért sokszor meggyűlt a bajom, ha sokat kellett csomózni/hurkolni. Plusz sikerült kutyafuttában a legerősebb szalagot beszereznem a boltban, amivel külön kihívás volt minden gyakorlat. 

Azt már leírtam az előző írásban, hogy sikerült a 8 hét alatt visszafogynom a szülés előtti súlyomra, és centikben is rengeteget változtatott rajtam a mozgás. Mondjuk az első program alatt heti 7x csináltam, volt, hogy naponta 2x is a tornát, emellett pedig a programcsomagban elérhető hosszú, 20 perces nyújtást is mindig megcsináltam, hogy ne legyen baj a sok edzésből. Megjegyzem, nem sérültem egyszer se, és komoly izomlázakat is megúsztam a profi nyújtó gyakorlatoknak hála.

A második program, a Formaszerviz plusz az előző folytatása, csak sokkal több ugrálással, kőkemény kardio zúzásokkal, súlyzós gyakorlatokkal. Itt is van pilates és gerinctréning, de olyan gyakorlatokkal, hogy csak pislogtam, és a program résztvevői közül senkinek se sikerült mindet megcsinálni. Itt egy olyan óra volt, amit túl erősnek éreztem, és a többiek visszajelzései is ezek voltak. Az első pilates óra hasizomra fókuszáló gyakorlatai sokkal nehezebbek voltak a sima Formaszerviz pilateséhez képest, de számomra a Plusz programjából is kilógtak a nehézségükkel. Itt az oktató a megszokottnál sokkal kevesebb instrukciót adott, ami szintén a helyes tornázás rovására ment. Az nem okoz lelki válságot, ha 1-2 gyakorlat nem megy, vagy csak könnyítve. De itt konkrétan az óra fele ilyen volt, ami a többi csoporttárs szerint is frusztráló és lelombozó volt. De ez csak egy kicsi negatívum, összességében ugyanúgy szuper program volt ez is, abszolút nem bántam meg, hogy belevágtam. Az előzőhöz képest annyit változtattam, hogy csak heti 5x edzettem, hogy ne hajtsam túl magam, így sokkal jobb volt, mint a heti 7-8 edzés. A hosszú nyújtásokkal itt sem spóroltam.  

Ebben a 8 hétben a súlyom nem változott, a centik is csak kis mértékben változtak, de sokkal tónusosabb lett a testem, kezdenek kirajzolódni az izmaim, amit nagy örömmel figyelek. Szeptember közepén a kardio és ugrabugra nélküli erősítő programmal, a Tónus tréninggel megyek tovább. Majd ha már nem szoptatok aktívan, és nem kell éjjel 6x kelnem a kicsihez, belevágok a mintaétrendbe is, szerintem az fogja majd igazán feltenni az i-re a pontot és leszedni rólam a kilókat.

Mindenkinek jó szívvel ajánlom ezeket a programokat, aki már a szülés után túlvan egy regeneráló tornasoron, minden rendben van a gátizmaival, és a hasizmai sincsenek szétnyílva. Erre külön hangsúlyt fektetnek a programban is, hogy aki ezekkel küzd, az inkább először a speciálisan ezekre fókuszáló regeneráló programokkal kezdjen, nehogy rontson az állapotán.

Jó érzés, hogy a rendszeres mozgás visszatért az életembe. Nagy köszönet jár ezért a családomnak is, akik sokat segítenek nekem abban, hogy beleférjen a napirendbe az az 1 óra, amit a mozgásra fordíthatok.

A 3 hét programszünetben belekezdtem a hastánc órákba, szintén a Gyerünk, anyukámmal. Az első órát eddig nagyon élveztem, de majd külön beszámolót írok róla, ha végeztem a 4 hetes kurzussal. 

Mozgásra fel, a lényeg, hogy ne állj meg! :)