Gyerünk, anyukám!

avagy a torta és a torna közt csak egy betű az eltérés

Sport gyerek mellett, komolyabb hangvételben.

Az első szülésem után nem vettem különösebben komolyan a mozgást, netes videókra tornázgattam, az étkezésemben kerültem a fehér lisztet, cukrot, sok gyümölcsöt és zöldséget ettem. Visszament a súlyom a szülés előttire, de nem volt az igazi, így a második császár után már tudatosabban kerestem egy jó mozgásformát, amit két gyerek mellett is tudok majd csinálni. A gyerek melletti sportoláskor extra kihívás a krónikus kialvatlanság, időhiány, szétnyílt hasizom, inkontinencia, laza szalagok, lerobbant erőnlét, na és az időhiányt mondtam már? Nem egyszerű kimozdulni egy csecsemő mellől, a megváltozott testi igényekhez sem passzol akármilyen mozgás. A császáros speciális regeneráló torna után nézelődtem, merre kéne elindulnom. A közösségi oldalon futottam bele a Gyerünk, anyukám! programba, gondoltam, megnézem magamnak, legfeljebb majd mást keresek, ha nem tetszik. Spoiler veszély! már a második 8 hetes programom végén járok, és be van fizetve az újabb is. :) Engem megvettek kilóra, nagyon jó kezdeményezés és kivitelezés! Online tornaórák, különböző erőnléti szintekre szervezett speciális programok: a kezdet a szülés utáni regenerálás, a vége a Spárta névre keresztelt erőnléti edzés. A kettő közt van kardiós, táncos, jógás lehetőség, ősztől lesz futás is, úgyhogy tényleg talál magának az ember lánya testhezállót. Lehetőség van egy hétig ingyen kipróbálni a videótárat, ami leegyszerűsítve az adott programok 1-1 videóját tartalmazza. Az egyes programok alatt is vannak próbaórák, amit megcsinálhatunk. Nekem a formatorna volt a kedvencem (kardió és erősítés), így nagy hezitálás után, hogy maradjak-e videótárazni vagy vágjak bele egy 8 hetesbe, végül belevágtam a Formaszerviz programba. Szuper, egymásra épülő nehézségű órák, heti 3 fajta óra, bármikor elindítható a nap folyamán. Így a déli alvás alatt ellógó anyukák, az altatás után aktív anyukák és a hajnali ébredők is megtalálják azt a 30-40 percet, ahol egy kicsit formásodhatnak. Vásárolható a program mellé kétféle étrend, amit dietetikus állít össze, de bevallom, ehhez még nem voltam elég bátor. A kicsi még 2 óránként eszik, így nem volt lelkierőm a kalóriaszámláláshoz, de jövőre ez is tervben van.

Amit kiemelnék a programból, mert a legszuperebbnek érzem:

  • otthonról végezhető
  • nincs nagy eszközigény: sportcipő, súlyzó (kiváltható vizes palackkal), szalag és matrac
  • tényleg belefér 1 órába a nyújtással és bemelegítéssel együtt

Az eltelt 14 hét alatt visszafogytam a szülés előtti súlyomra, 9 centit ledobtam a csípőmből, 3 centit derékból és combból. A kötényhasam látványosan visszahúzódott, a testem is formásabb. Beleférek újra a régi ruháimba.

Szintén kiemelném a fantasztikus online közösséget, ami a tornák mellé jár. Ki lehet beszélni a dugi csokikat, a nagy sikereket, a makacsul ragaszkodó utolsó 5 kilókat, az átmeneti ellustulást, mindenki átérzi, milyen gyerek mellett rendszeres mozgás beiktatni.

Nagy köszönet jár a családomnak is, akik támogatnak, és minden nap biztosítják a tornaidőt nekem. Nélkülük nem menne.

Ennyi minden után mit is mondhatnék, mint hogy gyerünk, anyukám! Próbálja ki, aki megteheti! :)