cukormentes túrós kuglóf

Úgy gondoltam, néhány egyszerűbb, nekem is bevált receptet felteszek ide is. Inzulinrezisztensként sok tiltott alapanyag van számomra, de egy kedves ismerősöm egyszer csinált nekem egy isteni finom túrókuglófot. A receptet is elmondta, de elfelejtettem, így otthon nagyjából, találomra készítettem egyszer (miután kaptam szilikon kuglóf formákat) és annyira bejött, hogy azóta rendszeresen sütök ilyet.

Hozzávalók (6db mini kuglófhoz):

250 gramm túró

80-100 gramm teljes kiőrlésű búzaliszt vagy zabliszt (a mennyiség attól függ, mennyire akarunk sűrű tésztát)

1 tojás

1 csapott evőkanálnyi édesítő (Negyedannyi esetén levesebb is elég)

citrom leve és reszelt héja

opcionálisan: fahéj/kakaó, rumaroma, vanília

 

Elkészítés: Egy edényben összekeverjük a túrót, a tojást és az édesítőt, majd hozzáadjuk a citromot, az opcionális összetevőket, ha vannak. Ezt követően a lisztet is hozzáadjuk és elkeverjük a masszát (én fokozatosan teszem a lisztet a masszához, így meg tudom állapítani, kell-e még hozzá).Előmelegített sütőben 200 fokon 15-18 perc alatt kész van.

Jó étvágyat. :)