Meddig tart még ki a Mikulás csodája?

A nagyobbik fiam lassan 4 éves, érdeklődő, értelmes gyerek. Nagyon várta a Mikulást, írt neki egy kazal levelet, minden egyes újsághirdetésben vagy tv-ben látott játékot aszerint értékelt, hogy kéri-e a Mikulástól vagy sem. Lelkesen rajzolt neki, díszítette a lakást, kikészítette a csizmát. Azt persze már menet közben megbeszéltük vele, hogy a Mikulás biztosan nem hoz el neki minden játékot, amit kér, mert a Mikulás szerint is sok játéka van, és ő sem gondolja jónak a nagyon drága játékokat, amikkel nem is lehet érdekeseket játszani, csak csillognak-villognak és hangosak. A játékok egy részéről megbeszéltük, hogy majd ha nagyobbak lesznek, és még mindog kérik, akkor kérjék majd újra.

Elhangzott párszor a Mikulás ezt látja ám, és lehet, hogy csak levelet és virgácsot kapsz tőle, ajándékot nem. Nem szeretek a Mikulással zsarolni, meg úgy egyáltalán zsarolni a gyereket, így is szegény nagyszakállú Télapónak az egész novembere és december eleje csuklással telik, annyiszor emlegetik a szülők. 

Tavaly már voltak nehezen megmagyarázható dolgok, ugyanis a boltokban, az apja munkahelyén és a tv-ben mindig más és más külsejű Mikulások voltak, de végül valahogy mindig elfogadta, hogy most kicsit más frizurával jelent meg a Mikulás. Idén már konkrét emlékei voltak a tavalyi apai céges Mikulásról, emlékezett, hogy hol ültünk, hogy mit kapott. Mondtuk neki, hogy most sajnos a vírus miatt nem tud eljönni együtt ünnepelni velük a Mikulás, csak a csomagot küldi el. A város viszont rendezett egy lovasszános Mikulás körutat, és a túra egyik állomása az utcánk alja volt, így kisétáltunk megnézni. 

És itt jöttek a keresztkérdések:

1. Ha vasárnap érkezik a Mikulás, mit keres itt 2 nappal korábban? (szétnéz, hogy hova kell majd hozni az ajándékokat.)

2. Miért egylovas szekere van, mikor a rajzok és dalok szerint rénszarvasok húzzák a szánját? (Ők most pihennek a nagy túra előtt, ez csak a városi szekere.)

3. Miért néz ki teljesen máshogy, mint tavaly apáéknál? (Mert lenyírta a szakállát és sokat sportolt. Így is örültem, hogy nem ismerte fel a termelői piacról az urat, ugyanis rendszeresen vásárolunk tőle.)

4. Hogyan jön be a házba? Itt nem akartam előállni se a kéményes sztorival (nincs kandallónk, szegény öregnek a kazánban kéne landolnia, ami elég horror), sem azzal, hogy belopózik ide álmunkban. Így is fél a szörnyektől és attól, hogy bemásznak a farkasok az emeleti ablakon, nem hiányzik a muníció a félelmekhez. Így azt mondtam, hogy miután elaludtak, én lementem, megvártam, hogy a Mikulás bekopogjon, beengedtem, hogy letegye az ajándékokat, aztán kikísértem és becsuktam az ajtót. Ezt elfogadta, sőt, közölte, hogy ő is hallotta ám a kopogást, csak nem jött le. Még szerencse, hogy felriadtam 10kor, mert olyan jól elaltattuk a gyerekeket, hogy mi is ott maradtunk a férjemmel. De 10kor gyorsan lementem, megírtam a levelet, elhelyeztem az ajándékokat.

Természetesen a vágyott ajándékok egy része egyáltalán nem volt olyan izgalmas élőben, mint a reklámban, a Mikulás intelmei ellenére összevesztek azonnal, hogy melyik kié (direkt olyan dolgokat kaptak, amikkel közösen lehet játszani) és ki nyúlhat hozzá. Szerencsére a tonnányi édesség (a munkahelyi és ovis csomagok tele voltak vele, mi direkt nem vettünk nekik) 1 napig volt izgalmas, elfogadták a beosztást, hogy egy nap mennyit lehet enni, és második ma már egyáltalán nem tolonganak reggeli előtt, hogy mit fognak ma választani. Én meg felelős szülőként eszegetem a halmot, nehogy túl sok cukrot a gyerekek.