megúszós süti alaptészta diétás és nem diétás lehetőségekkel

Van egy nagyon jó kis jolly joker süti alaptésztám, ami a jól variálhatósága miatt bármilyen vendégfogadáskor kisegít a bajból. Mivel működik teljes kiőrlésű liszttel és édesítővel is, így diéta alatt is bevethető.

Hozzávalók:

- 30 dkg liszt (lehet teljes kiőrlésű vagy zabliszt is)

- 15 dkg cukor (ennyinek megfelelő édesítővel is szuper, én ma már csak így csinálom)

-1 csomag sütőpor

- 15 dkg olvasztott vaj (helyettesíthető margarinnal)

- 3 tojás

-tej/víz/tejszín (vagy akár befőtt leve, gyümölcslé, bármilyen folyadék, ami lazítja a tésztát)

Elkészítés:

A hozzávalókat összekeverjük, míg egynemű tésztát nem kapunk. A tej vagy egyéb folyadék mennyiségét nem tudom pontosan, ahhoz kell, hogy lazítsa a tésztát, érzésre kell dolgozni. Ne legyen palacsintatészta-szerűen folyós, de ne is ragacsos és tömör legyen.

Lehet muffin formában vagy bármilyen alakú tepsiben sütni. Én közepes méretű tepsiben szoktam. Kb 20-30 percig sütöm 200 fokra előmelegített sütőben, alsó-felső álláson.

Fakultatív hozzávalók: és itt a lényeg, ami miatt végtelen verziója van a sütinek. Bátran tehetünk bele, csokit, cukrozatlan kakaót, befőttet, gyümölcsöt, fahéjat, diót, mogyorót, egyéb magvakat, mazsolát, aromákat. Megkenhetjük a tetejét pudinggal, olvasztott csokival, kettévágva lekvárt is tehetünk közé.

Nem bonyolult, nem igényel nagy előkészületet, sem sok alapanyagot. Jó étvágyat hozzá! Én a héten fügés-kakós verzióban sütöttem. :)